De objectleider: contactpersoon tussen schoonmaker, schoonmaakbedrijf en opdrachtgever.

Inschrijven voor nieuwsbrief

Gespot op Service Management: De objectleider in de spotlights

In het drieluik ‘Leidinggeven in de schoonmaak’ zoomt Service Management in op verschillende leidinggevende functies. We trappen af met de objectleider in de spotlights. Waar liggen kansen en wat zijn voor hen de grootste uitdagingen?

Als objectleider in de schoonmaak houd je je grofweg bezig met twee zaken: enerzijds stuur je het personeel op locatie (het object) aan en zorg je ervoor dat zij hun werk zo goed mogelijk (kunnen) doen. Anderzijds fungeert de objectleider als het ware als een tussenpersoon tussen de opdrachtgever en het schoonmaakbedrijf. Maar het is een stuk ingewikkelder dan het zo op het eerste blik lijkt, want er komt een heleboel bij kijken.

Veel afwisseling in werk als objectleider

Rik Dijkstra, objectleider Zorg en Welzijn bij ICS Groep, legt uit: “Ik ben de tussenpersoon tussen de klant en ICS. Als er bepaalde klachten of vragen vanuit de klant zijn, dan ben ik voor hen de contactpersoon. Voor verschillende dingen kunnen zij bij mij terecht. Natuurlijk stuur ik ook het personeel op de objecten aan. Dat doe ik voor het grootste gedeelte samen met de voorwerkers. Zij sturen waar mogelijk zoveel mogelijk de schoonmaakmedewerkers aan en als ze er niet uitkomen, dan spring ik in.”

“Verder doe ik ook een deel van de kwaliteitscontrole, ben ik deels verantwoordelijk voor de inkoop van materialen, regel ik een deel van urenverloning, behandel ik verlof en verzuim en ben ik ook nauw betrokken bij het aannemen van nieuw personeel. En eigenlijk zijn er nog allerlei kleine dingetjes die ik regel. Soms rijd ik simpelweg even op en neer van locatie A naar B om iets op te halen voor een medewerker. Het is heel erg wisselend.”

Klik hier om het gehele artikel te lezen.

<< Terug naar nieuws