'Wat wil de klant? Dat is en blijft de belangrijkste vraag'. Een artikel over de succesvolle samenwerking met busmaatschappij Keolis en waarom goede communicatie zo belangrijk is.

Inschrijven voor nieuwsbrief

Goede communicatie zorgt voor succesvolle samenwerking met busmaatschappij Keolis

ICS Groep zorgt er inmiddels ruim een jaar voor dat de bussen, kantoren en pauzeruimtes van vervoersbedrijf Keolis Nederland helemaal spic en span zijn. De samenwerking beleefde haar aftrap in januari 2020. We zijn in gesprek met Operationeel directeur Noord Abdullah Sari en Rayonmanager Regio Midden Hakan Akkar. Zij blikken periodiek terug, aan de hand van telkens een ander thema.

Wat speelt er bij de klant?

Hakan: ‘Iedere vestiging van de in totaal zes waar we actief zijn, is weer anders.’ Alleen al in grootte zijn de verschillen tussen de locaties aanzienlijk. ‘Dat vraagt om blijven afstemmen, om een luisterend oor. ‘Ik begin altijd met een aantal vragen, zoals: wat is je beleving nu, en hoe zou je het willen zien? Ook vanuit proactieve houding doen wij verbetervoorstellen. Wij zijn de ogen en oren van onze klanten. Stel, de klant concludeert – ook als er aanvankelijk iets anders overeengekomen is: “We willen tóch geen schoonmaakbeurt voor de bureaus elke dag, maar wél voor de vloeren?” Dan gaan we samenzitten en hebben we het erover. Als het nodig is switchen we, of maken we een aanpassing in het contract. We zorgen hoe dan ook altijd voor een stabiele kwaliteit. Binnen die randvoorwaarde zijn we flexibel. In het contract met Keolis staat proactiviteit hoog in het vaandel. Dat nemen we natuurlijk ter harte. Wat wil de klant? Dat is (en blijft) de belangrijkste vraag.’

Diverse locaties in Nederland

Op een zestal locaties verzorgt ICS Groep het rijklaar- en schoonmaakproces van bussen en reiniging van kantoren en pauzeruimtes voor busmaatschappij Keolis Nederland. ICS Groep is actief op de Keolis-locaties Almere Haven, Almere Buiten, Montfoort, Amersfoort, Bunnik en Mijdrecht.

Wie is Keolis?

Keolis Nederland, aanbieder van openbaar vervoer per bus en trein in Midden- en Oost-Nederland, zocht een schoonmaakpartner die voldoet aan de eisen die het vervoersbedrijf ook aan zichzelf stelt. In ICS Groep vond de busmaatschappij de juiste partner. Bij beide staan sociaal en verantwoord ondernemen en proces- en kwaliteitsborging hoog in het vaandel. Op 1 januari 2020 ging de samenwerking van start.

Lees ook: Samenwerking busmaatschappij Keolis en ICS – Schoonmaakbedrijf ICS Groep

<< Terug naar nieuws